Ewa Bulthez, nieuwe directeur Innovatief en Internationaal Ondernemen bij Voka-KvK Vlaams-Brabant

Vanaf 16 mei vervoegt Ewa Bulthez het directieteam van Voka Kvk - Vlaams-Brabant. Ewa Bulthez zal de rol van directeur Innovatief en Internationaal Ondernemen op zich nemen om samen met haar teams, ondernemerschap in Vlaams-Brabant mee te doen groeien.

Ewa Bulthez heeft reeds een brede ervaring met ondernemerschap. De voorbije jaren was ze actief bij Volta als coördinator communicatie & events. Volta is een paritaire sectororganisatie voor de elektrotechnische sector waar ze in contact kwam met uitdagingen van de elektrotechnische bedrijven. Voordien was ze 17 jaar actief in verschillende rollen bij Flanders Investment & Trade (FIT) waar ze exportpromotie en aantrekken van investeringen faciliteerde in Vlaanderen. Daarnaast hielp ze gedurende 4 jaar als Vlaams Economisch Vertegenwoordiger in Seoel Vlaamse bedrijven om hun producten en diensten naar Korea te exporteren.

Alle fases van het ondernemerschap ondersteunen

“Mijn ervaring in het begeleiden van Vlaamse ondernemingen naar internationale groei komt meer dan ooit van pas binnen mijn nieuwe functie. De voorbije twee jaar was ik actief bij een sectororganisatie die gericht is op techniek en innovatie. Hun uitdagingen zijn niet enkel de snelle ontwikkelingen in elektrotechniek, maar ook het vinden van juiste technische talenten. Actuele thema’s die ook de Vlaams-Brabantse ondernemers voor uitdagingen stellen. Ik kijk er naar uit om als directeur Innovatief en Internationaal Ondernemen bij Voka – KvK Vlaams-Brabant, samen met mijn team, ondernemingen in alle fases van het ondernemerschap te ondersteunen”, aldus Ewa.

Innovatieve, duurzame en internationale bruggen bouwen

“Ondernemingen in Vlaams-Brabant hebben door de centrale ligging, de nabijheid van de luchthaven en Brussel een extra link met innovatie en internationale groei. Met de komst van Ewa zullen we ons huidig aanbod nog meer kunnen verscherpen voor onze leden. Haar internationale ervaring inzake bruggen bouwen tussen ondernemingen met oog op groei maakt Ewa meer dan geschikt voor deze functie. Haar aanstelling zal de driehoek voor acceleratie en innovatie tussen ondernemingen, academische instellingen en overheid versterken en bijgevolg een meerwaarde zijn voor onze organisatie en haar leden”, zegt Kris Claes, gedelegeerd bestuurder bij Voka Kvk - Vlaams-Brabant.