34 Vlaams-Brabantse bedrijven openen hun deuren voor Voka Open Bedrijvendag

In de hele provincie openen zondag bedrijven fysiek (32) of virtueel (2) hun deuren naar aanleiding van Voka Open Bedrijvendag. Kris Claes, gedelegeerd bestuurder van Voka - Kvk Vlaams-Brabant opent feestelijk de dag met een bezoek aan Carconnex in Tienen, die voor het eerst zijn deuren opent.

Carconnex opent voor het eerst de deuren in Tienen.

Dit jaar openen 34 Vlaams-Brabantse bedrijven hun deuren voor het grote publiek. De ideale gelegenheid om een kijkje achter de schermen te nemen. Tienen is hotspot, wat betekent dat maar liefst 9 bedrijven – waaronder Tiense Suikerraffinaderij – publiek verwelkomen op die dag.

“Dat er dit jaar een extra focus wordt gegeven aan Tienen is mooi. Binnen het Hageland is deze stad, samen met Diest en Aarschot, de stad met de meeste industrie. We zijn niet alleen trots op de Tiense bedrijven, maar op al onze andere leden die dit jaar hun deuren openen. Sommige voor het eerst, sommige doen het al langer. Sommige vieren ook een verjaardag dit jaar, zoals Ecoflora in Halle. ​ Voka Open Bedrijvendag is de gelegenheid voor het grote publiek om bedrijven in de buurt te (her)ontdekken.” Kris Claes, gedelegeerd bestuurder Voka-KvK Vlaams-Brabant

Opening hotspot Tienen bij Carconnex

Carconnex blijft investeren in innovatie. Het Tiense bedrijf is een van de toonaangevende wageninvoerders in Europa en opent voor de eerste keer haar deuren voor het grote publiek. Op Open Bedrijvendag zal de Proovstation officieel ingehuldigd worden met een primeur. Voor het eerst zal een auto een gedetailleerd schaderapport krijgen dat volledig automatisch gegenereerd wordt door AI op basis van 400 foto’s in 2 seconden.

“We zijn blij dat we onze deuren kunnen openzetten en fier dat we in bijzijn van het stadsbestuur en het bestuur van Voka-KvK Vlaams-Brabant onze Proovstation officieel kunnen inhuldigen. Dit is toptechnologie die toont hoe AI een toegevoegde waarde kan zijn voor onze sector. Bij Carconnex weten we al langer dat Tienen het centrum is van Europa.” Joeri Vanhumbeeck, CEO

Ook in Halle en Sint-Pieters-Leeuw openen vier bedrijven hun deuren: een van de grootste exporteurs van golfkarton, Pacapime, metaalverwerker Pouilliers Metaalconstructies, aannemer The Renovation Company en plantenkwekerij Ecoflora. Bell Tours zet bussen in om de verschillende bedrijven in de regio te bezoeken.

“Ecoflora is een familiebedrijf gelegen in een charmante vierkantshoeve in het Pajottenland. We vieren dit jaar onze dertigste verjaardag en verbouwden onze oude schuur: het ideale moment om onze deuren te openen en mensen een kijkje te laten nemen achter de schermen. Tijdens Voka Open Bedrijvendag organiseren wij ook een leuke speurtocht voor onze jonge bezoekers en kunnen bezoekers genieten van een geleide wandeling georganiseerd door Natuurpunt.” Naomi Sparenberg, CEO van Ecoflora

Ontdek alle deelnemende bedrijven hier