Scott Sportech Benelux is winnaar van de eerste Voka Ondernemingsprijs Gangmaker Groot-Leuven van Voka-KvK Vlaams-Brabant

Tijdens de uitverkochte nieuwjaarsreceptie van Voka-KvK Vlaams-Brabant werd de winnaar van de eerste Voka Ondernemingsprijs Gangmaker bekend gemaakt. De eer gaat dit jaar naar fietsbedrijf Scott Sportech Benelux in Kortenberg. Het familiebedrijf maakt en verkoopt fietsen aan een internationaal publiek sinds 1930.

In Museum M kwamen meer dan 450 ondernemers samen om het glas te heffen op het nieuwe jaar. Na twee jaar corona was dit het uitgelezen moment om opnieuw face to face in contact te komen met andere bedrijfsleiders uit de regio. Maar ook de politieke uitdagingen voor het nieuwe jaar werden besproken.

“Loonbeleid, energievoorziening en fiscaliteit zijn dé uitdagingen voor de politiek in 2023. Een indexsprong en structurele aanpassing van het indexmechanisme zijn noodzakelijk en onvermijdelijk om onze concurrentiepositie ten opzichte van het buitenland te vrijwaren. Bevoorradingszekerheid en betaalbaarheid van energie blijft ook dit jaar zeer belangrijk voor bedrijven in de regio. Fiscaliteit vervolledigt de top-3 prioriteitenlijst. Deze regering moet een eerste stap zetten in een fiscale hervorming waarbij werken lonender en aantrekkelijker wordt.” Daniëlle Vanwesenbeeck, voorzitster Voka-KvK Vlaams-Brabant tijdens haar nieuwjaarsboodschap

Nieuwe Vlaams-Brabantse ondernemingsprijs

Ook werd tijdens de nieuwjaarsreceptie de eerste Gangmaker van de regio bekend gemaakt.

“Met Voka – Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant zijn we voor onze Gangmakers prijs op zoek gegaan naar een bedrijf uit regio Groot-Leuven die uitblonk op vlak van duurzaamheid, verankering in de regio en employer branding. Een Gangmaker moet voor ons een ambassadeur zijn voor Groot-Leuven, en die taak volbrengt Scott Sportech Benelux zeker. Dit jaar beginnen ze bijvoorbeeld aan de bouw van een heuse fietsacademie op hun site in Kortenberg, wat onrechtstreeks ook zal zorgen voor nieuwe opportuniteiten in de regio. De komende dagen maken we in elke regio de Gangmaker bekend.” Kris Claes, gedelegeerd bestuurder Voka-KvK Vlaams-Brabant
“Wij zijn fier en vereerd om met ons bedrijf de Gangmaker voor Groot Leuven te zijn. Passie, respect, toekomstgerichtheid, flexibiliteit en engagement zijn de vijf fundamenten welke ons bedrijf kenmerken en zorgen voor een gestage groei doorheen de jaren en voor de volgende jaren. Wij zeer erkentelijk om deze mooie prijs en zullen als ambassadeur voor onze regio deze waarden extra naar buiten brengen.” Johan Huygens, general manager Scott Sportech Benelux

Over de prijs

Op 12 januari wordt de winnaar van de Voka Ondernemingsprijs Gangmaker voor West-Brabant bekend gemaakt, op 17 januari voor Noord-Rand en op 19 januari voor Hageland. Op 11 mei wordt de winnaar van de Gangmakers-prijs voor Vlaams-Brabant bekend gemaakt. Deze wordt gekozen uit de winnaars van de verschillende regio’s (Groot-Leuven, Hageland, Noord-Rand en West-Brabant).

Over de jury

De jury voor de Gangmakers-prijs van de regio bestond uit de regio-voorzitter van de regio en een afgevaardigde van de regio, de directrice Sales en Marketing van Voka-KvK Vlaams-Brabant en een afgevaardigde van Deloitte (die ook een financiële check deed van de genomineerden).

Foto v.l.n.r : Daniëlle Vanwesenbeeck, voorzitter Voka-KvK Vlaams-Brabant, Sven Stevens, regiovoorzitter Groot-Leuven, Johan Huygens, general manager Scott Sportech Benelux, Kris Claes, gedelegeerd bestuurder Voka-KvK Vlaams-Brabant