Recordaantal politici volgen Voka zomerstage in Vlaanderen

Vanaf midden augustus krijgen politici opnieuw de kans om op bezoek te gaan bij Vlaams-Brabantse bedrijven. Dit jaar zijn er 142 inschrijvingen: een record. “Zo zorgen we ervoor dat parlementsleden, maar ook regeringsleden de uitdagingen van een bedrijf beter leren kennen door er een halve dag mee te draaien”, legt Kris Claes, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Vlaams-Brabant uit. “We merken ieder jaar opnieuw dat politici op het terrein veel meer te weten komen over ondernemerschap en over hoe een onderneming echt in elkaar zit. Dat is in tijden van energietekorten en bevoorradingsproblemen, maar ook arbeidstekorten, zeker een troef.”

Op 19 augustus trappen Vlaams parlementslid voor Groen Chris Steenwegen en Vlaamse minister van Justitie en Handhaving, Omgeving, Energie en Toerisme voor N-VA Zuhal Demir de Voka zomerstages voor de provincie Vlaams-Brabant af. Chris Steenwegen brengt een bezoek aan het R&D Centre van Cargill in Vilvoorde, Zuhal Demir aan Brussels Airport. Het overzicht van de Voka zomerstages in Vlaams-Brabant is bij Voka – KvK Vlaams-Brabant te verkrijgen.

Tiffany Mestdagh

Woordvoerder, Voka - Kamer van Koophandel Vlaams-Brabant